Over Kees van Keulen

July 18th, 2011

Deze blog wordt geschreven door Kees van Keulen. Hij is sinds 1995 bezig met internet en de mogelijkheden er van. Naast advies over online strategie en helpt hij beslissers bij het managen van veranderingen en het inrichten van de online organisatie voor een betere performance.

De strategie van een bedrijf blijkt uit haar daden. Samen met bezoekers wil ik nadenken over online ontwikkelingen, bestaande of nieuwe en de invloed er van op het concurrerend vermogen binnen een bedrijfstak. Het stelt bedrijven voor nieuwe uitdagingen.  Ik heb altijd een passie gehad voor innovatieve online bedrijven, hoe ze hun propositie neerzetten met durf, vernieuwend en de markt proberen te vormen. Hoe nieuwkomers bestaande bedrijven moeilijk maken en soms dwingen tot een keuze.

Deze blog is niet bedoeld om het nieuws te verslaan. Verder stort ik me niet (blindelings) op hypes. Ik observeer, maak analyses en ben nuchter. Bij het schrijven vraag ik me af of en hoe nieuwe ontwikkelingen bijdragen aan de online strategie van een organisatie. Als mijn blogs opdrachtgevers ondersteunen bij hun online strategie dan is mijn doel bereikt. Dat is de meetlat. Nieuws kan wel de aanleiding vormen voor een artikel. Voor het laatste nieuws zijn er genoeg goede sites en blogs te vinden.

Over mijzelf
Na mijn studie aan de HTS in Eindhoven en bedrijfskunde aan de Rijksuniversiteit in Groningen werd het tijd om met de voeten in de modder te staan. De volgende werkzaamheden lopen als een rode draad door de afgelopen jaren heen:

  • Ondernemen:  vanaf 1999 tot en met 2003 heb ik een eigen bedrijf gehad op het gebied van advies en projectmanagement voor internet projecten. Ik werkte o.a. voor diverse opdrachtgevers: een internationaal lease bedrijf (captive), een internationale producent van electronische producten voor consumenten, diverse overheidsorganisaties gericht op financiele markten, een bekende Nederlandse bank.
  • Projectmanagement: de belangrijkste rol die ik vanaf 1997 tot en met 2004 heb vervult is die van projectmanager van internet projecten en daarnaast ook van ICT -, financiele – en HRM projecten.
  • Management: begin 2005 ben ik gestart bij Onetomarket, een online marketing bureau, toen 8 man groot. Als COO was ik verantwoordelijk voor de groei en professionalisering van het bedrijf. Toen ik eind 2007 vertrok werkten er 50 mensen in Nederland en was er een vestiging in Spanje. Een aantal van de opdrachtgevers waarvoor ik verantwoordelijk was o.a.: een van ‘s werelds grootste luchtvaartmaatschappijen, diverse marktpartijen in de financiële sector, marktleider in short break vakanties, Europees bedrijf in leisure en vakanties, een grote Nederlandse publisher met sterke regionale aanwezigheid, retail organisatie op gebied van boeken, retail organisatie op gebied van consumenten electronica, wereldwijde speler in comsumptief krediet en services, verzekeringsbedrijf.
  • In 2008 heb ik als directeur bij Searchresult gewerkt, een van de bedrijven uit de Lectric Groep. Doelstelling is te behoren tot de top in Zoekmachine marketing en Conversie optimalisatie. In december 2008 is Searchresult verkozen tot beste SEM bureau van Nederland door Emerce, in 2009 was het opnieuw raak en was Searchresult weer het beste SEM bureau van Nederland.
  • Vanaf 2009 ben ik gestart met Online Strategy Group, een netwerk van zelfstandige online experts die samenwerken om opdrachtgevers online concurrentie voordeel te bieden.
Share and Enjoy:
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Google Bookmarks
  • Digg
  • Print
Comments are closed.